Biblioteka w wirtualnym świecie ...
Na czas zamknięcia szkół jednym z zadań biblioteki jest wskazanie uczniom stron internetowych, na których zamieszczone są ciekawe pozycje książkowe.
Poniżej przedstawiamy wybór bibliotek cyfrowych i innych źródeł darmowych (lub prawie darmowych) ebooków oraz audiobooków.
WOLNY DOSTĘP, BIBLIOTEKI CYFROWE:
Znana i lubiana, całkowicie darmowa biblioteka cyfrowa zawierająca ponad 5500 tytułów,
w tym wiele szkolnych lektur. Ebooki są dostępne w wielu formatach, w tym na czytniki. Serwis zawiera także audiobooki. Wszystko dostępne jest za pomocą wygodnej, darmowej aplikacji (smartfony Android i iPhone). Projekt fundacji Nowoczesna Polska.
Serwis zawiera wiele szkolnych lektur wraz z ich wykazem oraz opisami. Książki są dostępne online oraz do pobrania w wielu formatach, także na czytniki. Projekt realizowany w ramach Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej.
Chmura Czytania zawiera ciekawe książki polskich i zagranicznych autorów, m.in. Conrada, Kafki czy Czechowa. Nie wymaga logowania.
Masz tę moc - ebook o koronawirusie
Wydawnictwo Olesiejuk wydało świetnego, darmowego ebooka na temat koronawirusa dla młodszych uczniów. Jak wyjaśnić, czym jest wirus, dlaczego ich życie stało się tak dziwne i jak zapobiegać się jego rozprzestrzenianiu? Dostępny jest tutaj.
OFERTY FIRM
Empik Premium bezpłatnie przez 60 dni
Empik przygotował promocyjny dostęp do bazy 11 tysięcy e-booków i audiobooków dostępnych w ramach aplikacji Empik Go dostępnej na Androida i iPhone’a.
Jak skorzystać z promocji?
- Na stronie https://www.empik.com/czas-w-domu podaj adres e-mail, na który zostanie przesłany kod.
- Otrzymany kod wprowadź na stronie: https://www.empik.com/premium/kupon
- Zarejestruj się lub zaloguj (jeżeli masz już tam konto) na empik.com.
- Aktywuj usługę Empik Premium.
- Pobierz aplikację Empik Go na smartfona i zaloguj się.
Nie jest wymagane podanie danych karty kredytowej i po zakończeniu okresu promocyjnego użytkownik nie zostanie obciążony opłatami.
Serwis iCzytam.pl oferuje kilkadziesiąt darmowych książek online i audiobooków podzielonych na grupy wiekowe: 2-5 lat, 6-9 lat i ponad 9 lat.
Publio to księgarnia internetowa. Oferuje ponad 100 ebooków za darmo. Jednak są to głównie lektury należące do domeny publicznej i poradniki.
Audiobooki
Serwis oferuje klasykę polskiej poezji czytaną przez znanych polskich aktorów. Za darmo,
w serwisie YouTube.
Spotify to serwis umożliwiający słuchanie nieprzebranej liczby piosenek, audycji, podcastów itp. W wersji płatnej oferuje oczywiście znacznie więcej, jednak także wersja bezpłatna uprawnia do dużego wyboru bajek, legend i opowiadań dla dzieci. Wymaga rejestracji. Aplikacja jest dostępna na urządzeniach mobilnych i komputerach.
Nagrania bajek dostępne za darmo w serwisie YouTube.
Serwis oferuje wiele nagrań bajek i audiobooków dla dzieci. Na stronie można za darmo przesłuchać 3 bajki, reszta dostępna jest na kanale YouTube.
Zarejestrowane audycje radiowe dla dzieci, zgrupowane w kilku kategoriach: Bajkowy kącik, Opowieści ludów świata, Wieczorne pogaduchy, Słuchowisko, Książki do poduchy. Wszystko bezpłatnie i bez konieczności logowania.
Cyberprzemoc – spotkanie z policjantem
16 lutego 2021r. Marek Kotara, policjant z komendy powiatowej w Oleśnie na co dzień zajmujący się profilaktyką spotkał się z uczniami klas IIIa oraz IIIb. Przedstawił prezentację na temat zagrożeń, z którymi mogą się spotkać podczas korzystania z Internetu. Przestrzegał przed nadmierną ufnością w stosunku do osób poznanych w wirtualnym świecie. Mówił o treściach negatywnie wpływających na psychikę młodego człowieka, o przemocy i brutalności w grach komputerowych. Przestrzegał również przed nadmiernym korzystaniem z komputera, które może prowadzić do uzależnienia. Nasz gość scharakteryzował zjawisko cyberprzemocy, które może wyrządzić ogromne szkody. Przemoc ta jest bardzo dotkliwa, ponieważ kompromitujące materiały, ukradkiem zrobione zdjęcia , nagrane na telefon komórkowy filmiki docierają za pomocą sieci do wielu osób. Jeśli cyberprzemocą zostanie dotknięta osoba wrażliwa, może to spowodować u niej głębokie problemy psychiczne. Omówiono również tematykę związaną z zabezpieczaniem dostępu do swoich kont na portalach społecznościach oraz poczty w celu zapobiegania włamaniom i ochroną swoich danych osobowych. Policjant radził, co robić żeby nie zostać ofiarą cyberprzemocy, jak postąpić będąc świadkiem takiej formy przemocy oraz gdzie szukać pomocy, gdy staniemy się ofiarą agresji w sieci.
Głównym celem było uświadomienie uczniom zagrożeń wynikających z korzystania z Internetu, zapoznanie ich z zasadami bezpieczeństwa oraz kształtowanie świadomego, mądrego odbiorcy i jednocześnie użytkownika mediów.
Na zakończenie spotkania zapoznał uczniów z zasadami konkursu „Kręci mnie bezpieczeństwo na stoku” i zachęcił do udziału oraz rozdał ulotki dotyczące konkursu.
Galeria zdjęć >>> TUTAJ
Walentynki 2021
Walentynki- (ang. Valentine’s Day) – coroczne święto zakochanych przypadające na 14 lutego. Nazwa pochodzi od św. Walentego, którego wspomnienie liturgiczne w Kościele katolickim obchodzone jest również tego dnia.
Zwyczajem w tym dniu jest wysyłanie listów zawierających wyznania miłosne (często pisane wierszem). Na Zachodzie, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, czczono św. Walentego jako patrona zakochanych. Dzień 14 lutego stał się więc okazją do obdarowywania się drobnymi upominkami.
Do Polski obchody walentynkowe trafiły wraz z kultem świętego Walentego z Bawarii i Tyrolu. Popularność uzyskały jednak dopiero w latach 90 XXw.
Życzenia Walentynkowe
W dniu tak pięknym i wspaniałym.
Życzmy Wszystkim szczęścia, zdrowia i wiele radości,
Oraz szczęśliwej długiej miłości.
Niech los z Waszych oczu nigdy łez nie uroni.
Niech życie układa się Wam w pomyślności.
Wszystko, co piękne i wymarzone W dniu Walentynek niech będzie spełnione!
Życzy SU
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów i rodziców
KLIKNIJ >>> https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna-dla-uczniow-i-rodzicow
Zmiana planu + warsztaty H2O
- Zmiana planu
- zakończenie zajęć WdŻ w kl. VIa, VIb, VII oraz zajęć z doradztwa zawodowego w klasie VIII
- rozpoczęcie zajęć WdŻ w kl. IV, V, VIII oraz zajęć z doradztwa zawodowego w kl. VII
- Warsztaty H2O
Drodzy Uczniowie klas VIa, VIb i VII
W dniu 2 lutego br. tj. wtorek od godz. 08:55 do 13.30 - odbędą się w ramach projektu Bioróżnorodność Opolszczyzny w ujęciu wodnym czyli H20 dla BIO lekcje online na platformie TEAMS wg harmonogramu zgodnie z planem lekcji obowiązującym w szkole.Na kanale H2O w Teams’ie znajduje się link do zajęć warsztatowych.
Proszę kliknąć w niego i wziąć udział w zajęciach.
LEKCJA 2
Zajęcia nr 1: 8:55 - 9:40 - pracownia 1, nazwa: Woda życia, prowadzący: Kamila Luzar
LEKCJA 3
Zajęcia nr 2: 9:50 - 10:35 - pracownia 2, nazwa: Strażnicy czystej wody, prowadzący: Aleksandra Łukaszewicz
LEKCJA 4
Zajęcia nr 3: 10:40 - 11:25 - pracownia 3, nazwa: Zaroślówka, prowadzący: Nicola Więdłocha
LEKCJA 5
Zajęcia nr 4: 11:45 - 12:30 - pracownia 4, nazwa: Stacja meteo, prowadzący: Dorota KrawiecLEKCJA 6
Zajęcia nr 5: 12:40 - 13:25 -pracownia 5, nazwa:Moc natury, prowadzący:Anna GrabińskaUwaga Uczniowie - proszę zapoznać się z zasadami lekcji online
1.Zasady zajęć online:
* obecność - LIKE,
* zgłaszanie - ŁAPKA- możliwość zabierania głosu zgodnie z normami społecznymi,
* wyłączenie kamer i głośników podczas pracy
* włączanie kamer (opcjonalnie) i głośników podczas zabierania głosu
* aktywność na zajęciach - odpowiadanie na pytania lub wysnuwanie własnych opinii
* materiały do zajęć znajdują się w pliku o tym samym tytule
* wklejenie linków przez animatora prowadzącego warsztat przed zajęciami lub w trakcie zajęć
Zebrania online z Rodzicami
Wielka Oriestra Świątecznej Pomocy 2021
31 stycznia br. odbędzie się 29 finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Finał odbędzie się w Warszawie skąd będzie prowadzona transmisja telewizyjna, w której będą ogłoszone efekty zbiórki funduszów na zakup nowoczesnych urządzeń medycznych dla oddziałów laryngologicznych i diagnostyki głowy.
W 2021 roku Fundacja WOŚP ma zamiar zebrać pieniądze na zakup takich sprzętów jak m.in.:
-zestawy endoskopów laryngologicznych
-endoskopy giętkie
-zestawy endoskopów sztywnych do oceny górnych dróg oddechowych
-egzoskopy
-lasery diodowe
-nawigacje optyczne otolaryngologiczne
-koblatory do operacji migdałków
-aparaty USG i RTG
-kardiomonitory
-lampy czołowe
-lampy operacyjne
-polisomnografie do diagnostyki bezdechu sennego
Ty też możesz pomóc.
Pieniądze można wpłacać przez internet oraz do wrzucać do puszek. Najbliższe puszki znajdziesz w sklepach w Zębowicach, Radawiu i Kniei.
Link do przelewu online: https://www.wosp.org.pl/fundacja/jak-wspierac-wosp/wesprzyj-online
Więcej informacji o akcji znajdziesz na stronie- https://www.wosp.org.pl/
Podziękowanie za udział w akcji "Razem na Święta"
Ankieta w ramach projektu Centrum Wsparcia Doradczego (CWD)
Na prośbę Urzędu Gminy Zębowice zamieszczamy do wypełnienia Ankietę w ramach projektu Centrum Wsparcia Doradczego (CWD)
Ma ona na celu poznanie opinii mieszkańców, o miejscu, w którym żyją, sposobach korzystania z usług publicznych i potrzebach w tym zakresie. Badanie mieszkańców to ważne i cenne źródło informacji, a jego wyniki, podobnie jak pozostałych badań i innych danych będą wykorzystane w pogłębionej diagnozie i pomocne w opracowaniu strategii rozwoju Partnerstwa. Wypełnienie ankiety zajmie Państwu ok. 15 minut. Zachęcamy i zapraszamy Państwa do udziału w badaniu.
Wyniki, po opracowaniu, będą przedstawione publicznie w formie zbiorczego raportu.
Ankieta będzie aktywna w dniach: 19.01.2021 – 02.02.2021
Link do ankiety: https://zmp-ankiety.pl/ankieta.php?id=vtz0j4jdv7pzj7mks97i9pv0
18 stycznia 2020 r. Powrót do szkół klas I-III – rekomendacje ministra edukacji dla dyrektorów (aktualizacja)
W zaleceniach sanitarnych dla klas I-III szkół podstawowych znalazły się zasady dotyczące m.in. przyporządkowania stałych nauczycieli do grup uczniów czy też ograniczenia kontaktowania się uczniów z innymi klasami. Większość z nich opiera się na zapisach znanych już z września 2020 r. Wytyczne będą już obowiązywać po feriach - od 18 stycznia klasy I-III wracają do szkół.
Powrót do szkół – jedynie w reżimie sanitarnym
Jak zapowiedział minister zdrowia 11 stycznia - uczniowie najmłodszych klas szkoły podstawowej od 18 stycznia, czyli zaraz po feriach zimowych, wracają do nauki stacjonarnej. W związku z tym, przygotowano wytyczne sanitarne dla szkół podstawowych, które dyrektorzy muszą opracować i wdrożyć przed powrotem uczniów do szkół. Wytyczne przygotowane zostały przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, Ministerstwo Zdrowia i Główny Inspektorat Sanitarny:
- do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji,
- uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych. Opiekunowie mogą wchodzić do przestrzeni wspólnej szkoły, zachowując dystans minimum 1,5m od pozostałych dzieci i opiekunów, z zasłoniętymi ustami i nosem,
- rodzice dziecka mają obowiązek zaopatrzyć dziecko w indywidualną osłonę nosa i ust do zastosowania w przestrzeni wspólnej szkoły oraz w przestrzeni publicznej,
- jedna grupa uczniów (klasa) ma przebywać w wyznaczonej i stałej sali – do grupy mają być przyporządkowani stali nauczyciele, którzy w miarę możliwości nie będą prowadzić zajęć stacjonarnych w innych klasach,
- podczas zajęć WF i sportowych należy zrezygnować z ćwiczeń i gier kontaktowych,
- dyrektorzy szkoły muszą tak zorganizować zajęcia w szkole, by każda grupa uczniów (klasa) w trakcie przebywania w szkole nie miała możliwości (lub miała ograniczoną do minimum) kontaktowania się z pozostałymi klasami, muszą też tak ustalić indywidualny harmonogram/plan dnia (lub tygodnia) dla danej klasy, uwzględniający, m.in. godziny przychodzenia i wychodzenia ze szkoły, korzystania z przerw (nie rzadziej niż co 45 min), korzystania ze stołówki szkolnej i zajęć na boisku
- w szatni, należy udostępnić uczniom co drugi boks, przystosować inne pomieszczenia na szatnię lub wprowadzić różne godziny przychodzenia uczniów do szkoły,
- należy unikać wyjść grupowych i wycieczek do zamkniętych przestrzeni z infrastrukturą, która uniemożliwia zachowanie dystansu społecznego,
- zajęcia świetlicowe powinny odbywać się w świetlicy szkolnej, w miarę możliwości w grupach uczniów z danej klasy oraz w razie potrzeby w innych salach dydaktycznych, które nie są wykorzystywane do bieżącej nauki,
- zajęcia pozalekcyjne nie powinny odbywać się w trakcie pracy stacjonarnej klas I-III, tylko po jej zakończeniu,
- w miarę możliwości podczas organizowania pracy pracownikom powyżej 60. roku życia lub z istotnymi problemami zdrowotnymi, które zaliczają osobę do grupy tzw. podwyższonego ryzyka, należy zastosować rozwiązania minimalizujące ryzyko zakażenia (np. nieangażowanie w dyżury podczas przerw międzylekcyjnych, a w przypadku pracowników administracji w miarę możliwości praca zdalna).