Powrót uczniów do szkoły- system hybrydowy
W związku z informacją dotyczącą powrotu uczniów klas IV-VIII do szkoły, od dnia 17 maja 2021r. uczniowie w/w klas przechodzą na system nauki hybrydowej wg dotychczasowego planu lekcji (plan dostępny na stronie internetowej szkoły). Stacjonarnie odbywać się będą również wszystkie zajęcia pozalekcyjne wg ustalonego harmonogramu.
W tygodniu 17.-21.05. 2021 r.
- przychodzą na zajęcia stacjonarne klasy: VIII, VII, IV
- uczą się zdalnie klasy: VI a, VI b, V
W tygodniu 24 i 28 maja 2021 r.
- przychodzą na zajęcia klasy: VI a, VI b, V
- uczą się zdalnie klasy: VIII, VII, IV
Uczniowie klas I-III nauczanie stacjonarne od 4 maja do nadal
Jednocześnie przypomina się, iż powrót uczniów do szkoły odbywać się będzie w reżimie sanitarnym tzn. maseczki, dezynfekcja i dystans. Sale lekcyjne i korytarze będą systematycznie wietrzone, a przy sprzyjającej pogodzie uczniowie będą spędzać przerwy na boisku szkolnym.
Czynna jest stołówka szkolna, która wydaje obiady zgodnie z harmonogramem. W pierwszy dzień nauki należy zgłosić się do pani intendentki Katarzyny Jadach celem zapisu na obiady.
W dniach 25-27 maja 2021 r. nie odbędą się zajęcia dydaktyczno- wychowawcze z powodu odbywającego się egzaminu ósmoklasisty.
Od 31.05 wszystkie klasy uczą się stacjonarnie w szkole.
Małgorzata Stelmach dyrektor szkoły

Stołówka szkolna zamknięta w dniach 11-14 maja br.

Konsultacje dla uczniów kl. 8

Dyktando biegane
Podczas bieganego dyktanda grupy miały za zadanie poprawnie napisać zapamiętany tekst i później go sprawdzić, ale najważniejsza była współpraca i dobra zabawa. Uczniowie podzieleni na grupy, w których jedna osoba pełniła funkcje biegacza (musiała podbiec do tekstu dyktanda zawieszonego na drugim końcu sali i jak najwięcej zapamiętać), druga – pisarza (zapisywała to, co usłyszała od kolegi) - pozostałe osoby pełniły funkcję słuchacza. Oczywiście po pewnym czasie zamieniano się rolami. Okazało się bowiem, że nawet pisanie dyktanda może zmęczyć nie tylko umysłowo. Tekst dyktanda był najeżony słowami z trudnościami ortograficznymi. Okazało się, że nie tak łatwo zapamiętać choć wers, szczególnie gdy należy również brać pod uwagę interpunkcję. Taka metoda powtórzenia treści ortograficznych bardzo spodobała się uczniom.
Joanna Kowolik
Galeria zdjęć >>> ZOBACZ
5-6 maja 2021 - Spotkania online z rodzicami

Powrót do nauczania stacjonarnego klas 1-3

230 rocznica Konstytucji 3 Maja
3 Maja było zakazane we wszystkich zaborach, dopiero po I Wojnie Światowej kiedy Polska odzyskała niepodległość Święto Konstytucji 3 maja zostało wznowione. Podczas II Wojny Światowej w czasie okupacji niemieckiej i radzieckiej Święto zostało zdelegalizowane. Dopiero w 1981 roku władza ludowa zezwoliła na obchody 3-majowe. Od 1989 roku Święto Konstytucji 3 maja – znów jest świętem narodowym.
Co to jest konstytucja?
Konstytucja (z łac. constitutio – ustanowienie) jest aktem prawnym posiadającym najwyższą moc prawną, określa on fundamentalne zasady ustroju politycznego i ekonomicznego państwa, a także wskazuje jaki jest status prawny jednostek żyjących w nim.
Kiedy uchwalono konstytucję w Polsce?
W Polsce konstytucja uchwalona została 3 maja 1791 roku. Konstytucja 3 maja była drugą na Świecie a pierwszą w Europie ustawą regulującą organizację władz, prawa i obowiązki obywateli. Autorami Konstytucji 3 maja byli Król Stanisław August Poniatowski, Ignacy Potocki i Hugo Kołłątaj. Nie obeszło się bez przeszkód podczas obrad w trakcie których uchwalono Konstytucję. W czasie obrad Sejmu Czteroletniego wielu posłów, pracujących na zlecenie państw ościennych (Rosji, Prus czy Austrii), sprzeciwiało się powołaniu ustawy
zasadniczej. Okazja nadarzyła się 3 Maja 1791 roku, wówczas wielu przeciwników konstytucji nie powróciło jeszcze z Wielkanocnego urlopu. Po siedmiogodzinnych obradach Sejm zatwierdził konstytucję, a król Stanisław August Poniatowski ją podpisał. Twórcy Konstytucji 3 Maja określili ją jako „ostatnią wolę i testament gasnącej Ojczyzny”.
Chcesz wiedzieć więcej kliknij w poniższy link- https://www.youtube.com/watch?v=GTy_ixII3Qw
Kilka ciekawostek dotyczących powstania Konstytucji 3 Maja:
· Konstytucja została uchwalona na Zamku Królewskim w Warszawie.
· Król Stanisław August złożył od razu przysięgę na Ustawę Rządową na ręce biskupa krakowskiego, Feliksa Turskiego.
· Konstytucja wprowadzała trójpodział władzy na ustawodawczą, wykonawczą i sądowniczą.
· Ograniczała immunitety prawne oraz przywileje szlachty zagrodowej tzw. gołoty.
· Konstytucja 3 maja znosiła liberum veto, konfederacje, sejm skonfederowany.
· W dniu uchwalenia Konstytucji 3 maja przestała istnieć Rzeczpospolita Obojga Narodów a w jej miejsce została powołana Rzeczpospolita Polska.
· Została zniesiona wolna elekcja.
· Wprowadzono stałą armię, której liczebność miała sięgać 100 tys. żołnierzy.
· Katolicyzm został uznany za religię panującą, zapewniając jednocześnie swobodę wyznań.
· Władza ustawodawcza spoczywała w dwuizbowym parlamencie.
Opracował SU

#Nasza Flaga PL - Prace konkursowe
Prace uczniów z klasy Ib, którzy wzięli udział w ogólnopolskim patriotycznym konkursie plastycznym - #Nasza Flaga PL

Harmonogram powrotu do nauczania stacjonarnego

Światowy Dzień Ziemi - ekologiczne lekcje online dla uczniów kl. 1-3
Światowy Dzień Ziemi obchodzimy 22 kwietnia. Z tej okazji w naszej szkole w klasach 1-3 zorganizowaliśmy ekologiczne lekcje online. Celem akcji było uwrażliwienie uczniów na piękno przyrody, budzenie poczucia odpowiedzialności za jej stan oraz uświadomienie źródeł zagrożeń dla środowiska naturalnego. Zamiast zbierać śmieci, nauczyliśmy się postępować tak, by ich w ogóle nie było. Prelekcja rozpoczęła się od filmu Pani Edukredki, która w ciekawy i pomysłowy sposób poruszyła tematykę ekologii i recyklingu. Następnie dzieci sprawdzały swoją wiedzę rozwiązując quizy i krzyżówki poprzez użycie platformy Wordwall. Kolejnym działaniem podjętym przez dzieci był udział w projekcie EkoEksperymentarium, który uczy i rozwija dobre praktyki ekologiczne u dzieci. EkoEksperymentarium to mądra gra, która uczy ekologii, pokazuje jak świadomie robić zakupy, sprzątać czy oszczędzać wodę- wszystko w formie gry odzwierciedlającej codzienne czynności. Zwieńczeniem dnia pełnego ekologii było wylosowanie zadania ekologicznego do wykonania przez dzieci oraz przesłanie relacji nauczycielom. Tak też powstały piękne zielniki, węże z butelek, kolaże ekologiczne, plakaty, drzewa wykonane w dowolnych technikach plastycznych. Dzieci sadziły drzewa, rośliny, zakładały grządki warzywne. Wspólnie doszliśmy do jednego wniosku, iż wprowadzanie drobnych zmian i bycie świadomym, sprawia, że możemy zmienić świat na lepsze.





