Międzynarodowy Konkurs KANGUR MATEMATYCZNY 2024
W dniu 21 marca 2023 roku odbył się w naszej szkole konkurs matematyczny KANGUR. W konkursie wzięło udział 24 uczniów naszej szkoły z klas II - VII.
Międzynarodowy Konkurs Kangur Matematyczny jest w chwili obecnej najbardziej masową imprezą matematyczną na świecie. W ubiegłym 2023 roku konkurs odbył się w 97 krajach i wzięło w nim udział 5 728 059 uczniów, w tym w Polsce 288 720 uczniów.
Celem Konkursu jest propagowanie kultury matematycznej w jak najszerszych kręgach uczniów szkół. Wspólna dla wszystkich krajów data konkursu oraz te same zestawy pytań dla poszczególnych poziomów podnoszą atrakcyjność konkursu. Dzień konkursu, "Dzień Kangura" stał się już w szkołach wielu krajów prawdziwym świętem matematyki, dniem intelektualnej zabawy.
Konkurs ten jest rozgrywany w sześciu kategoriach wiekowych i ma charakter jednorazowego testu.
Żaczek |
klasy 2 szkół podstawowych; |
Maluch |
klasy 3 i 4 szkół podstawowych; |
Beniamin |
klasy 5 i 6 szkół podstawowych; |
Kadet |
klasy 7 i 8 szkół podstawowych; |
Junior |
klasy I i II liceów i techników, |
Student |
klasy III liceów i techników, III liceów 3-letnich oraz III i IV techników 4-letnich, |
Ogłoszenie wyników – 16 maja 2024.
Więcej informacji o konkursie, regulamin, zadania znajdziesz na stronie www.kangur-mat.pl
Grażyna Kostorz
Galeria zdjęć >>> ZOBACZ
Uwaga zmiana dyżurów!
Zmiana dyżurów >>> ZOBACZ
Jubileusz 30 – lecia „Szkoły Promującej Zdrowie”
13 marca 2024r. w Sali Orła Białego w Urzędzie Marszałkowskim w Opolu odbyła się uroczystość obchodów jubileuszu 30 – lecia sieci szkoł programu „Szkoły Promującej Zdrowie” w województwie opolskim. Idea programu „Szkoły Promującej Zdrowie” wynika bezpośrednio z założeń promocji zdrowia. Obecnie w sieci Szkół dla Zdrowia w Europie (Schools for Heath In Europe – SHE) przyjmuje się eko-holistyczny model szkoły promującej zdrowie. Zakłada on istnienie powiązanych wzajemnie ze sobą pięciu kluczowych elementów „wewnątrz” szkoły oraz oddziaływanie czynników zewnętrznych, związanych z legislacją, polityką i inicjatywami w resorcie zdrowia i edukacji na poziomie międzynarodowym, krajowym, regionalnym i lokalnym.
Szkoła promująca zdrowie to szkoła, która we współpracy z rodzicami uczniów i społecznością lokalną:
- systematycznie i planowo tworzy środowisko społeczne i fizyczne sprzyjające zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności szkolnej,
- wspiera rozwój kompetencji uczniów i pracowników w zakresie dbałości o zdrowie przez całe życie.
Podczas gali wyróżniono koordynatorów szkolnych „Szkoły Promującej Zdrowie”. Miło nam poinformować, że znalazła się wśród nich nasza nauczycielka - p. Małgorzata Szura.
Apel do Rodziców
„Inna Bajka” – pasowania na czytelnika biblioteki szkolnej
7 marca w hali sportowej naszej szkoły odbyło się uroczyste pasowanie na czytelnika biblioteki szkolnej uczniów klasy I.
Głównym celem uroczystości było zachęcenie najmłodszych do korzystania ze zbiorów biblioteki szkolnej oraz nieustannego rozwijania umiejętności czytania. Zanim jednak uczniowie złożyli przyrzeczenie zobaczyli inscenizację pt.: „Inna bajka” , z której dowiedzieli się między innymi, że warto zrezygnować z gier komputerowych na rzecz czytania książek, które rozwijają wyobraźnię i sprawiają, że bohaterowie bajek ożywają, stają się radośni i szczęśliwi. Przedstawienie zostało przygotowanie przez uczniów kl. III a i III b, którzy okazali się wspaniałymi aktorami i z wielkim zaangażowanie odegrali swoje role.
Następnie p. wicedyrektor Iwona Grabowska dokonała pasowania pierwszaków na czytelników biblioteki szkolnej. Na zakończenie dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy oraz zakładki własnoręcznie przygotowane przez uczniów klasy III b.
Inscenizację odegrano po raz drugi, dla uczniów klas starszych oraz przedszkolaków.
Dziękuję p. Z. Laskowskiej – Qach, p. G. Zając, p. K. Madej, p. E. Pyce oraz p. S. Kozłowskiemu za pomoc w organizacji uroczystości.
G. Langosz
Galeria zdjęć >>> ZOBACZ
Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych
W dniu 1 marca w naszej szkole odbył się apel upamiętniający działalność konspiracyjnych oddziałów partyzanckich zwanych popularnie „żołnierzami wyklętymi” lub „żołnierzami niezłomnymi”. Przyjmuje się, że podziemie antykomunistyczne liczyło od 120 do 180 tysięcy żołnierzy na Kresach Wschodnich. Ostatnim złapanym członkiem ruchu oporu był Józef „Lalek” Franczak, który zginął w obławie w Majdanie Kozic Górnych pod Piaskami w 1963 r. Data 1 marca jest również symboliczna, gdyż 1 marca 1951 r. wykonano wyrok śmierci po pokazowym procesie 7 głównych działaczy niepodległościowych „Wolność i Niezawisłość”.
Uczennice klasy 7 przygotowały pod okiem pana Waldemara Szydło, gazetkę szkolną i krótką prezentację biografii wybranych żołnierzy. Zaprezentowano m. in. Witolda Pileckiego, Danutę „Inkę” Siedzikównę oraz działających w powiecie oleskim żołnierzy takich jak Alfons „Babinicz” Olejnik, czy mieszkający w Oleśnie Wincenty „Stuk” Soliński. Zaakcentowano, że w 1946 r. pobliskich lasach w Osiecku formowała się również grupa konspiracyjna związana z Armią Krajową. Co zdaje się na świetny temat na historyczny projekt edukacyjny.
Waldemar Szydło
Laboratorium Przyszłości- Lekcja o budowie skał
Dnia 27 lutego uczniowie klasy 4b podczas lekcji przyrody zapoznali się z budową naszej planety, a dokładniej z jej zewnętrzną warstwą czyli litosferą. Czwartoklasiści poznali również minerały oraz rodzaje skał, które tworzą skorupę ziemską.
Dzięki goglom Class VR, które nasza szkoła uzyskała poprzez udział w ministerialnym programie „Laboratoria przyszłości”, uczniowie mogli z bliska przyjrzeć się budowie poszczególnych skał, a także zobaczyć jak i gdzie powstają.
Najwięcej emocji u uczniów wzbudziło przeniesienie się za pomocą gogli do wnętrza wulkanu, gdzie mogli zobaczyć jego budowę wewnętrzną.
Dla uczniów była to niezwykle ciekawa i interesująca forma zajęć.
Patrycja Pryszcz
Pismo Inspektora Sanitarnego w Oleśnie
Pismo Inspektora Sanitarnego w Oleśnie>>> ZOBACZ
Zobacz i zagłosuj! Konkurs online ‘Jak nowe technologie i sztuczna inteligencja zmienią Twoją szkołę?’
Milena Jendrzej z kl. 7 wzięła udział w konkursie online ‘What’s Your Story?’, którego tegorocznym tematem przewodnim jest pytanie: ‘Jak nowe technologie i sztuczna inteligencja zmienią Twoją szkołę?’. Konkurs organizowany jest w ramach programu ‘Internet Safety for Kids and Families — ISKF’. Przedsięwzięcie ma na celu umożliwienie młodzieży oddania głosu w globalnej dyskusji na temat bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z Internetu, przy jednoczesnym zachęceniu do pozytywnego korzystania z mediów społecznościowych.
Aby Milena zdobyła nagrodę, jej film musi zostać obejrzany przez odpowiednią liczbę widzów i uzyskać dobrą ocenę jurorów. Nie traćmy więc czasu!!!
Filmik Mileny do obejrzenia na stronie konkursu: ZOBACZ FILMIK